Iseseisev töö II

Äkki saab veebisaidi asendada hoopis Facebooki lehega? Millised on eelised/puudused ja kas mingite valdkondade puhul see isegi töötaks? Too kindlasti näiteid! Link.

Veebisaidi ülalpidamine nõuab aega ja raha, mida väikeettevõtted alati endale lubada ei saa. Selle asemel pakub Facebook lihtsamat võimalust. Kuid kas need võimalused on piisavalt head, et rahuldada väikeettevõtete vajadusi (Kiisel, 2015)? Järgnevalt toon välja nii Facebook’i kui ka veebilehe plusse ja miinuseid.

Facebook’i lehe tegemine on tasuta ja see on ka Facebook’i suurim pluss. Lisaks on Facebook’i lehe tegemine väga kiire ja lihtne. Kindlasti teiseks suurimaks plussiks on Facebook’i poplulaarsus. Märkimata ei jää ka võimalus valida sihtgrupp, kellele lehe reklaame näidatakse (Dirkzwager, 2016).

Kahjuks on Facebook’il rohkem miinuseid, kui plusse. Kõige märkimisväärsem on fakt et leht ei kuulu lehe tegijale, vaid Facebook’ile. See tähendab, et Facebook valib, mida võib ja mida ei või postitada. Kui tellida oma isiklik veebileht, siis kujundus ja disain jään lehe tellija enda valida, aga Facebook’is seda võimalust ei ole. Kõigil lehtedel on sama disain ning siin saab tuua välja järgmise miinuse, puudub originaalsus. Facebook’i lehe saab teha igaüks, mis tähendab, et ettevõtte ei pruugi olla usaldusväärne. Viimaks ei ole ettevõtte omanikul võimalust jälgida, kes lehte külastavad ning see info tuleks väga kasuks reklaamimisel (Dirkzwager, 2016).

Tehes või tellides isikliku veebilehe, kuulub see ainult sellele kes lehe tellis, siin kohal tulebki välja Facebook’i ja veebilehe suurim kontrast. Kui ettevõttel on oma isiklik veebileht, siis tundub ettevõtte usaldusväärne ja legitiimne. Ettevõttel on võimalus lehele ise kujundus ja disain välja mõelda, mis annab võimaluse erineda teistest ettevõtetest. Lisaks on võimalus nähe ja jälgida kes lehte külastavad ja tänu sellele infole on võimalik lehte täiendada. Lisaks võib veel välja tuua, et leht on 24/7 saadaval (Dirkzwager, 2016).

Oma veebilehega kaasnevad ka miinused, kuigi neid on tunduvalt vähem kui Facebook’il. Kvaliteetse veebilehe jaoks tuleb välja käia suur summa raha või peab endal olema piisavalt kogemust ja teadmisi, et panna püsti ja ülalpidada veebilehte. Lisaks peab rohkem pingutama, et lehele külastajaid saada (Dirkzwager, 2016).

Põhinedes nendele plussidele ja miinustele toon paar näidet erinevate ettevõtetega. Kui tegemist on väikeettevõttega, näiteks käsitööga tegelev ettevõtte, kes on just äriga alustanud, siis oleks Facebook’i leht sobivam. Põhiliseks põhjuseks on Facebook’i lihtsus. Eelnevalt ei pea olema oskust veebilehe programmeerimisega ja ülalpidamisega, tuleb lihtsalt täita paar kasti infoga ja ongi valmis. Alustav ettevõtte tihti ei saa endale lubada veebilehte. Lisaks on Facebook’is ettevõtte reklaamimine lihtsam (Mulcahy, kuupäev puudub).

Kui tegemist on suurettevõttega, näiteks H&M, siis peab olema ettevõttel oma leht ning võiks olla ka Facebook’i leht. Omades veebilehte ütleb see külastajatele, et tegemist on usaldusväärse ettevõttega ning Facebook’i kaudu on võimalik jälgida näiteks kampaaniaid ja üritusi, ilma et peaks eraldi ettevõtte lehele minema.

Kasutatud allikad:

Kiisel, T. (2015, 21. oktoober). Facebook Page vs. Website: Which Should You Use [ajaveebipostitus]. Loetud aadressil https://www.ondeck.com/blog/facebook-page-vs-website-which-use/

Dirkzwager, K. (2016). Facebook Page vs Website. Loetud aadressil https://www.eliteonlinemedia.com/blog/facebook-page-vs-website.php

Mulcahy, D. (kuupäev puudub). Website vs Social Media: Why Your Business Needs a Website. Loetud aadressil https://conversionstrategies.net/website-vs-social-media-small-business/

Leave a comment